WIADOMOŚCI

Haas oprotestował wyniki GP Australii!
Haas oprotestował wyniki GP Australii!
Zgodnie z zapowiedziami Guenthera Steinera, amerykański team złożył protest dotyczący prowizorycznych wyników tegorocznej rundy w Melbourne. Zespół chce w ten sposób powalczyć o pierwsze w swojej historii podium.
baner_rbr_v3.jpg

W krótkim komunikacie sędziowie wezwali przedstawiciela zespołu na godzinę 19.30 czasu australijskiego. Wówczas ma on przedstawić swoje racje dotyczące oprotestowanej przez Haasa prowizorycznej klasyfikacji niedzielnego wyścigu.

Zespół - co Guenther Steiner ujawnił przed kamerami Sky Sport - zwietrzył swoją szansę na wywalczenie pierwszego podium w swojej i Nico Hulkenberga historii. Po kuriozalnym ostatnim restarcie Niemiec plasował się bowiem na 4. miejscu, mając przed sobą jedynie Carlosa Sainza, który otrzymał 5-sekundową karę.

Z powodu jednak zasad związanych z liniami samochodu bezpieczeństwa oraz czerwoną flagą klasyfikację cofnięto do tej sprzed finałowego restartu, wyłączając z niej rozbite samochody. Haas prawdopodobnie będzie próbował walczyć o przywrócenie wcześniejszych wyników.

Warto dodać, że nie tylko amerykański reprezentant został wezwany do arbitrów. Ci zaprosili również na rozmowę Pierre'a Gasly'ego oraz Estebana Ocona, co jest naturalnie związane z ich kraksą podczas feralnego wznowienia rywalizacji.

Żeby całego zamieszania było mało sędziowie na swój dywanik po wyścigu wezwali także przedstawicieli promotora. Wszystko za sprawą kibiców, którzy mogli zostać wpuszczeni na tor nieco zbyt wcześnie po zakończeniu dzisiejszej rywalizacji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

24 KOMENTARZY
avatar
winsxs

02.04.2023 11:30

0

Niech najpierw umieją zatankować bolid na wymagany dystans wyścigu.


avatar
weres

02.04.2023 11:44

0

https://ibb.co/G5HLKwm


avatar
Raptor Traktor

02.04.2023 11:44

0

I bardzo dobrze, jazda z nimi. Jak to powiedział Mateusz Borek - do końca z nim.


avatar
weres

02.04.2023 11:45

0

maxa nie obowiązują żadne przepisy, dać mu od razu mistrza po co marnować czas na wyścigi


avatar
MattiM

02.04.2023 11:47

0

@4 Gdybyś ty znał przepisy, to byś wiedział, że Verstappen stanął prawidłowo.


avatar
fistaszeq

02.04.2023 11:48

0

imo i Alonso, i Hulkenberg zasłużyli na to podium. powinni obu dać na 3 miejscu


avatar
LuckyFindet

02.04.2023 11:48

0

@2 to już omówili, że Max się ustawił regulaminowo, przedniej linii na polu startowym nie można przekroczyć kołami, reszta bolidu może być z przodu


avatar
Krukkk

02.04.2023 11:48

0

@2. No i? Moze pokusisz sie o puente?


avatar
Krukkk

02.04.2023 11:52

0

@weres. W komentarzu nr 4 przedstawiles swoja uboga puente. Kolega LuckyFindet juz uprzedzil mnie, ale specjalnie dla Ciebie wyjasnie Ci: Os symetrii przedniej osi nie moze przekraczac poprzecznej bialej linii wyznaczajacej stanowsko startowe. Na obrazku, do ktorego link wrzuciles widac jak byk, ze linia symetrii przedniej osi bolidu nr 1 nie przekracza bilej linii-rozumisz?


avatar
weres

02.04.2023 11:56

0

48) INCORRECT STARTING LOCATION Any of the penalties under Articles 54.3a), 54.3b), or 54.3c) will be imposed on any driver who is judged to have the contact patch of the front tyres in front of its grid position before the start signal is given.


avatar
LuckyFindet

02.04.2023 12:02

0

@10 kluczowe jest tutaj "the contact patch of the front tyres in front of its grid position", w przypadku Verstappena opony znajdowały się przed tą linią choć margines był bardzo mały. Sam Toto Wolff już powiedział, że wszystko było regulaminowo i nie będą składać protestu.


avatar
Supersonic

02.04.2023 12:02

0

Mam nadzieję, że tym razem nie złożyli protesty za późno. To byłaby dopiero historia, gdyby bezpodiumowiec zdobył podium tylnem wyjściem za kulisami, a nie drzwiami frontowymi na oczach milionów.


avatar
Krukkk

02.04.2023 12:07

0

@10. No popatrz jaki Jestes odporny na slowa, ktore uswiadamiaja Cie, ze zle widzisz i myslisz. Pomodle sie za Ciebie.


avatar
weres

02.04.2023 12:16

0

11. Na zdjęciu wyraźnie widać, że opony znajdują się na linii, a nie przed nią. Zwróć też uwagę, na żółte linie. Zdjęcie jest zbyt słabej jakości żeby przy powiększeniu zobaczyć ile wystaje za tą linię. Czyżby doszło do jakiś zmian w regulaminie o których nic nie wiem?


avatar
weres

02.04.2023 12:28

0

i jeszcze jedno zdjęcie https://ibb.co/RD2jtww


avatar
Krukkk

02.04.2023 12:32

0

@14. W zwiazku z tym, ze nie chcesz douczyc sie co to jest os symetryczna to zaczynamy prace u podstaw: Os symetryczna jest to pionowa linia wyznaczajaca dokladny srodek figury, przedmiotu itd. W przypadku o ktorym mowimy bierzemy pod uwage kola osi przedniej bolidu nr 1. Nie wiem jakiej jakosci zdjecie z linku jaki podales Tobie otworzylo sie, ale ja widze to w bardzo dobrej rozdzielczosci i jasno na nim widac, ze os symetrii przednich kol nie przekracza bialej poprzecznej linii. Natomaist zolte linie pelnia role pomocnicza, dzieki nim kierowca moze latwiej okreslic moment zatrzymania sie, zeby nie przekroczyc bialych poprzecznych. To nie jest sytuacja, w ktorej poruszasz sie droga publiczna i na wskutek robot drogowych zolte linie maja pierwszenstwo przed bialymi. :D


avatar
LuckyFindet

02.04.2023 12:33

0

@14 pamiętaj, że tu chodzi o "contact patch" czyli dokładne miejsce zetknięcia się opon z ziemią. Z tego co rozumiem według regulaminu nawet jeśli znajdowałyby się na linii, jest to z nim zgodne, bo miejsce zetknięcia opon z podłożem nie może znajdować się przed tą linią.


avatar
Krukkk

02.04.2023 12:35

0

@15. Na zdjeciu ukrytym pod drugim linkiem g....wno widac.


avatar
Michael Schumi

02.04.2023 12:39

0

Nie dziwię się im. Jak rozumiem jeszcze te czerwone flagi, bo porobił się spory bałagan na torze i było ciekawie zobaczyć ponowny start z pól startowych tak nie rozumiem sensu przepisu, który pozwolił na ustawienie z momentu startu, a nie ten, który był wzięty pod uwagę po czerwonej fladze. Ciekawie jest obserwować Alonso ciągle tak wysoko, ale z drugiej strony te podium trafiło mu się bardzo szczęśliwie. Został uderzony przez Sainza, ale z powodu czerwonej flagi przez te wypadki przywrócona została kolejność z restartu, a nie ta, na których byli zawodnicy w momencie wywieszenia czerwonej flagi. Nie znam literalnego brzmienia tych przepisów, więc nie chcę się wypowiadać w tym przedmiocie, ale życzę powodzenia Haasowi.


avatar
Fan Russell

02.04.2023 12:42

0

Bez jaj? opuść


avatar
weres

02.04.2023 12:44

0

17. Tak jeśli byłby kontakt tylko z linią to nie ma złamania przepisów. Jeśli opona wystaje po za tą linię, ale nie styka się z ziemią to też nie ma złamania przepisów. Oba zdjęcia sugerują, że max wystaje, ale są zbyt słabej jakości, żeby jednoznacznie stwierdzić, że do kontaktu doszło. widać też, że max po zatrzymaniu ruszył się, filmik jest na twiterze calendario f1.


avatar
kiwiknick

02.04.2023 12:55

0

@1 przecież Hulk miał wystarczająco paliwa. To była awaria.


avatar
Krukkk

02.04.2023 13:19

0

@21. Na pierwszym zdjeciu widac bardzo wyraznie, ze os symetryczna przednich kol bolidu nr 1 nie przekraczaja bialej linii. Jakie jeszcze glupoty wymyslisz, zeby upierac sie przy swoim?


avatar
berko

02.04.2023 15:48

0

Ale farsa. Nie oglądałem tego wyścigu i chyba dobrze.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu